Ναι, είναι υποχρεωτικό κάθε πολυκατοικία που διαχειρίζεται κοινά οικονομικά (κοινόχρηστα, λογαριασμοί, συνεργεία κ.λπ.) να διαθέτει δικό της ΑΦΜ. Ο ΑΦΜ δηλώνεται ως "μη κερδοσκοπικό νομικό πρόσωπο – συγκυριότητα" και εξυπηρετεί:
- Στην έκδοση αποδείξεων και τιμολογίων από προμηθευτές (π.χ. καθαριστές, τεχνικούς)
- Στη νομιμότητα των τραπεζικών λογαριασμών της πολυκατοικίας
- Στην υποχρεωτική υποβολή φορολογικών δηλώσεων (έντυπο Ν), ακόμα και αν είναι μηδενικές
- Στην ταυτοποίηση σε υπηρεσίες ΔΕΗ, ΕΥΔΑΠ, κ.ά.
Η απόκτηση ΑΦΜ γίνεται από τη ΔΟΥ με πρακτικό συνέλευσης και έγγραφα ιδιοκτητών. Αν δεν υπάρχει, η διαχείριση γίνεται με ευθύνη ενός ιδιώτη (συνήθως του διαχειριστή), κάτι που δεν συνιστάται.
Δεν σημαίνει ότι η πολυκατοικία είναι "επιχείρηση" — είναι απλώς μια νομική οντότητα για να μπορεί να διαχειρίζεται επίσημα τα κοινά έξοδα.