purple banner background 1 purple banner background 2

Ζεις Πάτρα ή Θεσσαλονίκη; Το Polikatikia.gr συνδυάζει εμπειρία, τεχνολογία και διαφάνεια για αξιόπιστη και οικονομική διαχείριση πολυκατοικιών. Γνώρισε το δίκτυό μας και δες τη διαφορά!

Ανακάλυψε το Polikatikia.gr!

Ανακάλυψε το Polikatikia.gr!

Τον πιο εύκολο και ολοκληρωμένο τρόπο να διαχειριστείτε τα ακίνητά σας και τα κοινόχρηστα έξοδα. Όλα σε ένα σημείο

ΞΕΚΙΝΗΣΕ ΤΩΡΑ

purple banner background 1 purple banner background 2

Ζεις Πάτρα ή Θεσσαλονίκη; Το Polikatikia.gr συνδυάζει εμπειρία, τεχνολογία και διαφάνεια για αξιόπιστη και οικονομική διαχείριση πολυκατοικιών. Γνώρισε το δίκτυό μας και δες τη διαφορά!

guide3

Όλες οι λύσεις για τη διαχείριση ακινήτων και πολυκατοικιών σε μία ολοκληρωμένη πλατφόρμα.

perks_layer1

Προσαρμοσμένες λύσεις για κάθε χρήστη: διαχειριστές, ιδιοκτήτες και ενοικιαστές

guide5

Απομακρυσμένη διαχείριση χωρίς γραφειοκρατία – 100% ψηφιακές διαδικασίες

Τι προσφέρει το Polikatikia.gr

NEO

Διαχείριση ακινήτου

Είτε διαχειρίζεστε 1 ακίνητο είτε 1000, το Polikatikia.gr κάνει τη διαδικασία απλή, αποδοτική και οργανωμένη! Διαχειριστείτε τα μισθωτήρια, παρακολουθήστε έξοδα & εργασίες, λάβετε έξυπνες ειδοποιήσεις και επικοινωνήστε απρόσκοπτα με τους ενοίκους σας. Αναβαθμίστε τη διαχείριση των ακινήτων σας σήμερα!

perks_layer1

Κοινόχρηστα

Η απόλυτη λύση για τη διαχείριση της πολυκατοικίας σας! Απλοποιήστε τη διαχείριση και παρακολουθήστε τα οικονομικά με απόλυτη διαφάνεια! Αυτοματοποιόντας διαδικασίες, οργανώνετε εργασίες συντήρησης, διαχειρίζεστε προμηθευτές και λαμβάνετε έγκαιρες ειδοποιήσεις. Όλα σε μία εύχρηστη πλατφόρμα, εξασφαλίζοντας πλήρη έλεγχο και ενημέρωση τόσο για εσάς όσο και για τους κατοίκους σας. Αναβαθμίστε τη διαχείριση της πολυκατοικίας σας σήμερα!

Δείτε περισσότερα

Ακίνητα χωρίς όρια, διαχείριση χωρίς κόπο

Αυτοματισμοί, ειδοποιήσεις, καθοδήγηση και διαφάνεια

Ακίνητα χωρίς όρια, διαχείριση χωρίς κόπο
Ακίνητα χωρίς όρια, διαχείριση χωρίς κόπο
Ακίνητα χωρίς όρια, διαχείριση χωρίς κόπο
Ακίνητα χωρίς όρια, διαχείριση χωρίς κόπο
Ακίνητα χωρίς όρια, διαχείριση χωρίς κόπο
ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΑ

Ξεχάστε τη χρονοβόρα έκδοση κοινοχρήστων και απλοποιήστε τη διαδικασία με το Polikatikia.gr H έκδοση κοινοχρήστων γίνεται εύκολα, γρήγορα και με απόλυτη ακρίβεια. Ξεχάστε το χαρτί, μειώστε το περιβαλλοντικό σας αποτύπωμα και εμπιστευθείτε το έξυπνο εργαλείο που σας προσφέρει ασφάλεια, διαφάνεια και ολοκληρωμένη διαχείριση της πολυκατοικίας σας!

ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΚΙΝΗΤΩΝ

Ανακαλύψτε ένα νέο τρόπο για τη διαχείριση των ακινήτων! Η διαχείριση ακινήτων είναι, πάνω απ’ όλα, η διαχείριση των ενοίκων, και η βάση μιας επιτυχημένης σχέσης ιδιοκτήτη-ενοικιαστή είναι η σωστή επικοινωνία. Το Polikatikia.gr δημιουργήθηκε εξαρχής με γνώμονα εσάς και τους ενοίκους σας, προσφέροντας μια ολοκληρωμένη και αποτελεσματική λύση διαχείρισης.

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ

Πλήρης έλεγχος και διαφάνεια στα έσοδα, έξοδα, οφειλές και εισπράξεις – όλα σε μία εύχρηστη πλατφόρμα

ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΕΙΔΟΠΟΙΗΣΕΙΣ

Μείνετε πάντα ενημερωμένοι για κάθε εξέλιξη στην πολυκατοικία ή το ακίνητό σας με το κέντρο ειδοποιήσεων του Polikatikia.gr! Λάβετε έξυπνες ειδοποιήσεις και έγκαιρες υπενθυμίσεις για λήξεις μισθωτηρίων, οφειλές, προγραμματισμένες εργασίες και πολλά ακόμα, εξασφαλίζοντας πλήρη έλεγχο και οργάνωση

ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ

Οργανώστε όλα τα αρχεία και τις πληροφορίες των ακινήτων σας σε ένα κεντρικό σημείο, χωρίς ακαταστασία και περιττά ντοσιέ! Ξεχάστε τα γεμάτα συρτάρια – τώρα έχετε άμεση και ασφαλή πρόσβαση σε ό,τι χρειάζεστε, οπουδήποτε και οποτεδήποτε!

Επιπρόσθετες υπηρεσίες

Με το Polikatikia.gr, έχεις τον απόλυτο σύμμαχο στη διαχείριση της πολυκατοικίας σου ή του ακινήτου σου, καλύπτοντας κάθε ανάγκη με αξιοπιστία και αποτελεσματικότητα. Εξασφάλισε οργάνωση, διαφάνεια και ηρεμία, με εγγυημένες λύσεις που εμπνέουν εμπιστοσύνη και ασφάλεια.

διαχείριση ακινήτου

Υπηρεσίες Ακινήτων

Είστε ιδιοκτήτης και θέλετε να αξιοποιήσετε το ακίνητό σας στο μέγιστο; Με την υπηρεσία Polikatikia Realties, έχετε δίπλα σας έναν αξιόπιστο συνεργάτη που θα σας καθοδηγήσει σε κάθε βήμα, από την αγορά και την πώληση μέχρι την αναβάθμιση και την ενοικίαση

διαχείριση πολυκατοικίας

Ασφάλεια αστικής ευθύνης

από

60

διαχείριση πολυκατοικίας

Αποχέτευση πολυκατοικίας

Βρείτε τον κατάλληλο επαγγελματία που προσφέρει εξειδικευμένες υπηρεσίες καθαρισμού αποχετεύσεων και αποφράξεων για την πολυκατοικία σας

διαχείριση πολυκατοικίας

Καυστήρες πολυκατοικίας

Ολοκληρωμένες υπηρεσίες συντήρησης καυστήρων για πολυκατοικίες, καλύπτοντας οποιαδήποτε ανάγκη σε θέρμανση!

Προηγμένες λύσεις για εταιρίες

Στο Polikatikia.gr, κατανοούμε τις ανάγκες κάθε εταιρίας διαχειρίσης, ανεξαρτήτως μεγέθους χαρτοφυλακίου. Μέσα από μια καινοτόμο και αποδοτική πλατφόρμα, προσφέρουμε πλήρη έλεγχο και διαφάνεια στη διαχείριση των πολυκατοικιών και των ακινήτων, εξόδων και εργασιών συντήρησης, ενώ οι αυτοματοποιημένες ειδοποιήσεις και τα εργαλεία επικοινωνίας εξασφαλίζουν άμεση και αποτελεσματική συνεργασία με κατοίκους και προμηθευτές. Με ευκολία, ταχύτητα και αξιοπιστία, το Polikatikia.gr μεταμορφώνει την εμπειρία διαχείρισης, δίνοντας στους πελάτες μας τη σιγουριά που χρειάζονται για μια ομαλή και αποδοτική λειτουργία.

asset_1_1

60.000+

Εκδόσεις κοινοχρήστων

2.000+

Ακίνητα

25.000+

Πολυκατοικίες

Πρόσφατα άρθρα

Δες όλα τα άρθρα
Ιουν 26, 2025 Ιδιοκτήτης
Επαγγελματική στέγη: Τι πρέπει να ξέρεις για τη χρήση κατοικίας ως επιχείρηση

Επαγγελματική στέγη: Τι πρέπει να ξέρεις για τη χρήση κατοικίας ως επιχείρηση

Όλο και περισσότεροι εργασιακοί τομείς επιτρέπουν πλέον τη δουλειά από το σπίτι, ενώ παράλληλα όλο και περισσότεροι άνθρωποι επιλέγουν την οδό του ελεύθερου επαγγελματία. Σε αυτό το πλαίσιο, πολλοί αναρωτιούνται: μπορώ να χρησιμοποιήσω την κατοικία μου ως επαγγελματική έδρα; Υπάρχει διαφορά από επάγγελμα σε επάγγελμα; Πρέπει να πάρω έγκριση; Τι δηλώνω;   Η απάντηση δεν είναι μονολεκτική, καθώς εξαρτάται από νομικούς, φορολογικούς και πρακτικούς παράγοντες. Παρακάτω θα βρεις όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις πριν δηλώσεις το σπίτι σου ως επαγγελματική στέγη.  Επιτρέπεται; Ναι, όταν:   Το επιτρέπει η χρήση γης στην περιοχή: Σύμφωνα με τον πολεοδομικό κανονισμό, σε περιοχές με χρήση “γενικής κατοικίας” ή “αμιγούς κατοικίας”, επιτρέπονται ορισμένες ήπιες επαγγελματικές χρήσεις, όπως γραφεία, ιατρεία, εργαστήρια κ.λπ. Δεν αλλοιώνεται ο χαρακτήρας της κατοικίας: Η επιχείρηση δεν πρέπει να έχει αυξημένη προσέλευση κοινού, θόρυβο ή ρύπανση που να επηρεάζει τους υπόλοιπους ενοίκους. Πρόκειται για ελεύθερο επαγγελματία: Λογιστές, δικηγόροι, γιατροί, αρχιτέκτονες και άλλοι αυτοαπασχολούμενοι έχουν τη δυνατότητα να δηλώσουν την κατοικία τους ως επαγγελματική έδρα, αρκεί να πληρούνται οι παραπάνω προϋποθέσεις.  Τι απαιτείται για να χρησιμοποιήσεις διαμέρισμα ως επαγγελματική έδρα;  Συγκατάθεση της πολυκατοικίας (σε κάποιες περιπτώσεις): Αν το ακίνητο βρίσκεται σε πολυκατοικία με κανονισμό, θα πρέπει να διαβάσεις προσεκτικά τι αναφέρει σχετικά με την επαγγελματική χρήση. Αν προβλέπεται απαγόρευση ή περιορισμός, ίσως χρειάζεται έγκριση από τη γενική συνέλευση. Δήλωση στην Εφορία: Για να δηλωθεί επίσημα το ακίνητο ως επαγγελματική έδρα, πρέπει να υποβληθεί σχετική δήλωση στο Μητρώο της ΔΟΥ, μαζί με τα απαραίτητα δικαιολογητικά (π.χ. συμβόλαιο ή παραχωρητήριο). Αλλαγή στη ΔΕΗ/ΔΕΥΑ σε επαγγελματικό τιμολόγιο (προαιρετικά): Δεν είναι υποχρεωτικό, αλλά σε περιπτώσεις που η χρήση είναι πιο έντονη, μπορεί να ζητηθεί από τον πάροχο.  Προσοχή στα εξής:   Τι λέει ο κανονισμός πολυκατοικίας: Αν υπάρχει ρητή απαγόρευση για επαγγελματική χρήση, ενδέχεται να αντιμετωπίσεις νομικά εμπόδια ή διαμαρτυρίες από συνιδιοκτήτες. Τι χαρακτήρα έχει η χρήση: Αν έχεις πελάτες που έρχονται συχνά, γίνεται θόρυβος ή απασχολούνται υπάλληλοι, τότε ίσως δεν θεωρείται πλέον “ήπια χρήση” και απαιτούνται ειδικές άδειες. Τι αναγράφεται στο Ε9: Αν το ακίνητο δηλωθεί ως επαγγελματική στέγη, αυτό μπορεί να επηρεάσει τον υπολογισμό του ΕΝΦΙΑ.  Φορολογικά και λειτουργικά δεδομένα:   Έξοδα που εκπίπτουν: Μπορείς να ορίσεις μέρος των δαπανών της κατοικίας (ενοίκιο, ρεύμα, Ίντερνετ, θέρμανση) ως επαγγελματικές δαπάνες, εφόσον το σπίτι έχει δηλωθεί επίσημα ως έδρα. Τεκμήρια: Η επαγγελματική χρήση δεν αναιρεί την ιδιότητα του ακινήτου ως κύριας κατοικίας, αλλά πρέπει να γίνει σωστή κατανομή για τις ανάγκες της φορολογικής δήλωσης. Διαχωρισμός χρήσεων: Αν μέρος της κατοικίας χρησιμοποιείται επαγγελματικά, πρέπει να υπάρχει σαφής διαχωρισμός, για παράδειγμα ένα δωμάτιο που λειτουργεί αποκλειστικά ως γραφείο.  Η χρήση κατοικίας ως επαγγελματική στέγη είναι δυνατή, αρκεί να πληρούνται οι νομικές προϋποθέσεις και να γίνει η σωστή φορολογική διαχείριση. Αν είσαι ελεύθερος επαγγελματίας και σκέφτεσαι να δουλέψεις από το σπίτι, μελέτησε καλά τις παραμέτρους, συμβουλέψου λογιστή ή νομικό για να αποφύγεις προβλήματα στο μέλλον και συνέχισε να διαβάζεις τα θέματα που σε ενδιαφέρουν στο Polikatikia.gr. 

Ιουν 18, 2025 Διαχείριση
Ευθύνη για κοινόχρηστες βλάβες: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις

Ευθύνη για κοινόχρηστες βλάβες: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις

Πρόσφατα γεγονότα με τραυματισμούς ή ζημιές σε πολυκατοικίες λόγω παραμέλησης συντήρησης φέρνουν στο προσκήνιο ένα σημαντικό ερώτημα: ποιος φέρει την ευθύνη για τις βλάβες στους κοινόχρηστους χώρους; Ποιος είναι υπεύθυνος για τη λειτουργία και συντήρηση των χώρων αυτών και ποιος πληρώνει; Στο άρθρο αυτό θα εξετάσουμε τι ισχύει για ιδιοκτήτες και διαχειριστές πολυκατοικιών, με βάση το ισχύον νομικό και θεσμικό πλαίσιο.  Τι περιλαμβάνεται στους κοινόχρηστους χώρους;  Ας ξεκινήσουμε από τα βασικά. Ποιοι είναι οι χώροι που θεωρούνται κοινόχρηστοι σε μια πολυκατοικία; Σύμφωνα με τις γενικές διατάξεις του Αστικού Κώδικα, κοινόχρηστοι χώροι θεωρούνται μεταξύ άλλων:  Η είσοδος της πολυκατοικίας  Οι σκάλες Τα κλιμακοστάσια Οι ανελκυστήρες Οι διάδρομοι Τα φρεάτια Οι ταράτσες Η πυλωτή ή το γκαράζ   Οι σωληνώσεις ύδρευσης, αποχέτευσης, θέρμανσης (στην περίπτωση που είναι κοινές) Ο φωτισμός και οι ηλεκτρολογικές εγκαταστάσεις των κοινών χώρων Τι ισχύει για τη συντήρηση και την επισκευή;  Η ευθύνη για τη συντήρηση των κοινόχρηστων χώρων βαραίνει οικονομικά όλους τους ιδιοκτήτες των διαμερισμάτων, αναλογικά με τα χιλιοστά που κατέχουν (εκτός αν ορίζει διαφορετικά ο Κανονισμός της εκάστοτε πολυκατοικίας). Η συντήρηση πρέπει να είναι τακτική, ώστε να προλαμβάνονται ατυχήματα και φθορές που μπορεί να προκαλέσουν ζημιές ή κινδύνους.  Ποιος έχει την ευθύνη σε περίπτωση ζημιάς ή ατυχήματος;  Εάν είσαι διαχειριστής, έχεις την υποχρέωση να μεριμνάς για την τακτική συντήρηση και επιδιόρθωση των κοινόχρηστων εγκαταστάσεων. Αν παραμελήσεις αυτή την υποχρέωση, μπορεί να σου αποδοθεί αστική ή και ποινική ευθύνη σε περίπτωση ατυχήματος (π.χ. πτώση λόγω σπασμένου μαρμάρου ή σκοτεινού κλιμακοστασίου).  Αν πάλι είσαι ιδιοκτήτης διαμερίσματος και η πολυκατοικία έχει διαχειριστή, δεν φέρεις προσωπική ευθύνη για τη συντήρηση. Συμμετέχεις όμως οικονομικά στην κάλυψη όλων αυτών των εξόδων. Στην περίπτωση που δεν υπάρχει διαχειριστής και δεν έχετε ορίσει υπεύθυνο, η ευθύνη είναι συλλογική και μπορεί να αναζητηθεί από όλους τους συνιδιοκτήτες. Ποιες είναι οι βασικές υποχρεώσεις του διαχειριστή;  Ο διαχειριστής μιας πολυκατοικίας επιβάλλεται να ελέγχει τακτικά όλες τις κοινόχρηστες εγκαταστάσεις ώστε να η αντιμετώπιση των βλαβών και η ειδοποίηση των τεχνικών και των συνεργείων να γίνεται άμεσα, προτού συμβεί κάποια ζημιά. Επιπλέον, οφείλει να τηρεί αρχείο όλων των βλαβών, αλλά και των συντηρήσεων που γίνονται στο κτήριο. Τέλος, μέσα στις αρμοδιότητές του είναι και η σύγκληση συνέλευσης σε περιπτώσεις που απαιτούν σημαντικά έργα ή οικονομική συμμετοχή και η γνωστοποίηση αυτών σε όλους τους υπόλοιπους ιδιοκτήτες. Τι λέει ο νόμος για τις αποζημιώσεις;  Ο Αστικός Κώδικας προβλέπει ότι όποιος υποστεί ζημιά λόγω αμέλειας συντήρησης των κοινόχρηστων χώρων μπορεί να στραφεί κατά του υπαίτιου προσώπου (π.χ. διαχειριστή ή συνιδιοκτητών αν δεν υπάρχει διαχειριστής), ζητώντας αποζημίωση για υλικές ζημιές ή σωματικές βλάβες που προκλήθηκαν. Τι πρέπει να κάνεις για να είσαι καλυμμένος;  Για να είσαι καλυμμένος σε περίπτωση προβλήματος σε κοινόχρηστο χώρο, είναι σημαντικό να εξασφαλίσεις ότι υπάρχει ενεργός διαχειριστής με σαφώς καθορισμένα καθήκοντα, καθώς και να ζητήσεις επαγγελματική αξιολόγηση των κοινόχρηστων εγκαταστάσεων, όπως τα ηλεκτρολογικά και τα υδραυλικά συστήματα. Παράλληλα, πρέπει να καταγράφονται με συνέπεια όλες οι αποφάσεις και τα έργα στα πρακτικά των συνελεύσεων της πολυκατοικίας, ενώ είναι σκόπιμο να εξεταστεί και η πιθανότητα ύπαρξης ασφαλιστικής κάλυψης για περιπτώσεις αστικής ευθύνης.   Ένα καλά οργανωμένο σύστημα διαχείρισης αποτελεί ασπίδα προστασίας για όλους τους κατοίκους μιας πολυκατοικίας. Αν θέλεις να μαθαίνεις όλα τα θέματα που αφορούν την πολυκατοικία και να είσαι νομικά ενήμερος, συντονίσου στο blog του Polikatikia.gr.  

Ιουν 16, 2025 Διαχείριση
Καταπάτηση κοινοχρήστων χώρων: Τι είναι και τι δεν επιτρέπεται

Καταπάτηση κοινοχρήστων χώρων: Τι είναι και τι δεν επιτρέπεται

Σε μια πολυκατοικία, υπάρχουν χώροι που είναι κοινόχρηστοι. Αυτό σημαίνει ότι ανήκουν σε όλους τους ιδιοκτήτες και ενοίκους. Δεν είναι κανενός προσωπικά, αλλά τους μοιράζονται όλοι. Παραδείγματα τέτοιων χώρων είναι οι διάδρομοι, οι σκάλες, το γκαράζ και η πυλωτή, οι ταράτσες και οι κοινές αποθήκες, οι τοίχοι και όψεις του κτιρίου που δεν είναι μέσα σε συγκεκριμένο διαμέρισμα. Το να καταλάβει κάποιος αυτούς τους χώρους χωρίς άδεια λέγεται καταπάτηση.   Πάμε να εξετάσουμε ποιες περιπτώσεις θεωρούνται «καταπάτηση» και τι πρέπει να αποφεύγει κάποιος στους κοινόχρηστους χώρους μιας πολυκατοικίας.   Αντικείμενα σε διαδρόμους και σκάλες  Δεν επιτρέπεται να αφήνουμε πράγματα όπως καρέκλες, παπούτσια, ντουλάπες, γλάστρες ή ακόμα και ποδήλατα στους διαδρόμους ή στις σκάλες. Αυτοί οι χώροι πρέπει να μένουν πάντα άδειοι, για να μπορεί ο καθένας να περνάει ελεύθερα και με ασφάλεια. Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης (π.χ. φωτιά), πρέπει όλοι να μπορούν να βγουν γρήγορα.  Τι μπορεί να γίνει σε μια τέτοια περίπτωση; Ο διαχειριστής ή άλλοι ένοικοι μπορούν να ζητήσουν την αφαίρεση των αντικειμένων. Αν ο ιδιοκτήτης δεν συμμορφώνεται, μπορεί να γίνει έγγραφη καταγγελία. Αν δεν αλλάξει κάτι, μπορεί να χρειαστεί δικαστική παρέμβαση.  Κατάληψη της πυλωτής  Η πυλωτή είναι συνήθως ο ανοιχτός χώρος στάθμευσης στο ισόγειο. Εκεί μπορεί να έχει θέσεις πάρκινγκ που αναλογούν σε συγκεκριμένα διαμερίσματα ή μπορεί να είναι κοινόχρηστη. Επομένως, δεν επιτρέπεται κάποιος να κλείνει με κάγκελα ή τέντες μία θέση ή ένα κομμάτι της πυλωτής χωρίς άδεια από όλους. Δεν μπορεί να το μετατρέψει σε αποθήκη ή κήπο ή να το χρησιμοποιεί σαν να είναι μόνο δικό του. Ακόμα κι αν κάποιος έχει θέση στάθμευσης, δεν έχει το δικαίωμα να την κλείσει μόνιμα ή να εμποδίζει την κυκλοφορία των υπολοίπων.  Τι μπορεί να γίνει σε μια τέτοια περίπτωση; Αν γίνει τέτοια κατάληψη, μπορεί να γίνει σύσταση ή έγγραφη προειδοποίηση. Σε σοβαρές περιπτώσεις, προβλέπεται προσφυγή στο ειρηνοδικείο.  Παράνομη επέκταση μπαλκονιού   Το μπαλκόνι είναι μεν ιδιωτικός χώρος, αλλά έχει όρια. Αν κάποιος μεγαλώσει το μπαλκόνι χωρίς άδεια, δηλαδή το κάνει μεγαλύτερο από όσο προβλέπει η άδεια οικοδομής, τότε παρανομεί. Ειδικά αν το κάνει πάνω σε κοινόχρηστο χώρο ή καταπατά την αισθητική του κτιρίου. Δεν επιτρέπεται να βάλει στέγαστρο, να κλείσει το μπαλκόνι με τζάμια, να κάνει μόνιμη κατασκευή χωρίς άδεια από την πολεοδομία και χωρίς συναίνεση των υπολοίπων.   Τι μπορεί να γίνει σε μια τέτοια περίπτωση; Καταγγελία στην Πολεοδομία, έλεγχος της κατασκευής και πιθανή εντολή κατεδάφισης, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις, επιβάλλονται και πρόστιμα.  Τοποθέτηση μονάδων A/C σε κοινόχρηστο τοίχο  Όταν εγκαθιστούμε air condition, τοποθετείται μια εξωτερική μονάδα στον τοίχο. Αν αυτός ο τοίχος είναι κοινόχρηστος, τότε δεν μπορούμε να βάλουμε τη μονάδα στο σημείο αυτό χωρίς άδεια. Η εγκατάσταση πρέπει να γίνεται σε κατάλληλο σημείο, με ελάχιστη όχληση και σύμφωνη γνώμη των υπολοίπων, πάντα ανάλογα με τον κανονισμό της κάθε πολυκατοικίας.  Τι μπορεί να γίνει σε μια τέτοια περίπτωση; Αν υπάρχει όχληση ή καταπάτηση, μπορεί να ζητηθεί αφαίρεση της μονάδας. Σε πολλές πολυκατοικίες, προβλέπεται να συζητείται το θέμα αυτό σε γενική συνέλευση.  Πώς μπορεί να προστατευτεί η πολυκατοικία;  Κανονισμός Πολυκατοικίας: Είναι το βασικό εργαλείο. Αν υπάρχει, πρέπει να τον συμβουλευόμαστε. Εκεί αναφέρονται όλα όσα επιτρέπονται ή όχι.    Γενικές Συνελεύσεις: Εκεί πρέπει να συζητούνται όλα τα θέματα και να λαμβάνονται αποφάσεις από όλους.  Διαχειριστής: Έχει ρόλο εποπτικό και μπορεί να προχωρήσει σε συστάσεις ή να κινήσει διαδικασίες.  Νόμος: Τελικά, η προστασία έρχεται από τη νομοθεσία. Υπάρχουν νόμιμες διαδικασίες για την αποκατάσταση κάθε παραβίασης.  Όλοι έχουμε δικαίωμα να ζούμε άνετα στο σπίτι μας. Αλλά στους κοινόχρηστους χώρους, πρέπει να σεβόμαστε τους άλλους. Δεν μπορούμε να τους χρησιμοποιούμε σαν να είναι δικοί μας. Όσα αναφέραμε παραπάνω δεν είναι θέμα απλώς καλής θέλησης, είναι θέμα νόμου και ασφάλειας. Για όλα τα θέματα της πολυκατοικίας σου, συμβουλέψου ανά πάσα στιγμή το blog του Polikatikia.gr.  

Μαι 30, 2025 Ιδιοκτήτης
Οπτικές Ίνες: Η Πραγματικότητα της Εγκατάστασης σε Πολυκατοικίες

Οπτικές Ίνες: Η Πραγματικότητα της Εγκατάστασης σε Πολυκατοικίες

Η τεχνολογία των οπτικών ινών έχει φέρει επανάσταση στις ταχύτητες του διαδικτύου, προσφέροντας εξαιρετικά γρήγορες και σταθερές συνδέσεις, ακόμα και για τις πιο απαιτητικές ανάγκες. Ωστόσο, η εγκατάστασή τους σε πολυκατοικίες συνοδεύεται από ερωτήματα και συχνά... παρανοήσεις. Ποιος δίνει την έγκριση; Ποιος πληρώνει; Τι λέει ο νόμος; Ας δούμε τι ισχύει πραγματικά, τόσο για τους ιδιοκτήτες, όσο και για τους ενοικιαστές.  Ποια είναι τα οφέλη της οπτικής ίνας;  Η εγκατάσταση οπτικής ίνας στο σπίτι, και ειδικά σε πολυκατοικία, προσφέρει υψηλές ταχύτητες έως και 100 Gbps, μεγαλύτερη αξιοπιστία από τις απλές συνδέσεις, καθώς δεν επηρεάζεται από παρεμβολές, και συνεπώς μεγαλύτερη ασφάλεια, αφού καθιστά πολύ δύσκολη την παραβίαση της σύνδεσης.  Πώς εγκαθίσταται η οπτική ίνα στις πολυκατοικίες;  Η εγκατάσταση οπτικής ίνας σε πολυκατοικία ξεκινά με αίτηση από τον διαχειριστή ή τους ιδιοκτήτες προς τον πάροχο, με τα στοιχεία του κτιρίου και των διαμερισμάτων. Ακολουθεί τεχνική επιθεώρηση για τον έλεγχο της δομής και των διαθέσιμων διόδων καλωδίωσης. Έπειτα, υπογράφεται συμφωνητικό που καθορίζει το κόστος και τις υποχρεώσεις των δύο πλευρών. Η εγκατάσταση περιλαμβάνει τοποθέτηση κεντρικού κατανεμητή (συνήθως στο υπόγειο), τερματικά σε κάθε όροφο και σύνδεση με τα διαμερίσματα. Με την ενεργοποίηση, οι ιδιοκτήτες μπορούν να συνδέσουν απευθείας το ρούτερ τους με την οπτική ίνα. Αν δεν υπάρχει υπάρχουσα υποδομή, απαιτείται νέος κατανεμητής (BEP), αυξάνοντας το συνολικό κόστος.  Ποιος αποφασίζει για την εγκατάσταση;  Σύμφωνα με το ισχύον νομικό πλαίσιο, για την εγκατάσταση υποδομών οπτικών ινών εντός κοινόχρηστων χώρων πολυκατοικίας δεν απαιτείται ομόφωνη απόφαση της γενικής συνέλευσης. Αρκεί μία αίτηση από ιδιοκτήτη ή ενοικιαστή κατοικίας ή επαγγελματικού χώρου.  Ο λόγος είναι απλός: οι υποδομές οπτικών ινών θεωρούνται υποδομές κοινής ωφέλειας, όπως το ηλεκτρικό ρεύμα ή το φυσικό αέριο. Αυτό σημαίνει ότι η πολυκατοικία δεν μπορεί να σταθεί εμπόδιο στην αναβάθμιση της σύνδεσης ενός ενοίκου, εφόσον τηρούνται οι τεχνικές και αισθητικές προδιαγραφές και δεν παρακωλύεται η χρήση των κοινόχρηστων χώρων.  Τι ισχύει με το κόστος;  Η εγκατάσταση της οπτικής ίνας μέχρι την είσοδο της πολυκατοικίας καλύπτεται εξ ολοκλήρου από τον πάροχο. Η σύνδεση από τον πίνακα στον όροφο μέχρι το διαμέρισμα επιβαρύνει μόνο τον ενδιαφερόμενο (ιδιοκτήτη ή ενοικιαστή) και όχι την πολυκατοικία συνολικά.  Εφόσον κάποιος επιθυμεί να προχωρήσει με εγκατάσταση στο διαμέρισμά του, πληρώνει το αντίστοιχο κόστος (συνήθως περιλαμβάνεται στην τιμή του συμβολαίου). Δεν προβλέπεται καμία οικονομική υποχρέωση για τους υπόλοιπους ενοίκους, ούτε απαιτείται κατανομή δαπανών στον προϋπολογισμό της πολυκατοικίας.  Νομικές πρόνοιες και προστασία  Ο νόμος προστατεύει την πρόσβαση στις υποδομές νέας γενιάς και προβλέπει πως σε περίπτωση αδικαιολόγητης άρνησης από τη διαχείριση ή άλλους ιδιοκτήτες, ο ενδιαφερόμενος μπορεί να προσφύγει στην ΕΕΤΤ (Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων). Η διαδικασία είναι απλή και προβλέπεται η άμεση επίλυση της διαφοράς.  Επιπλέον, σύμφωνα με τον νόμο, οι νέες οικοδομές ή οι ανακαινισμένες κτιριακές εγκαταστάσεις πρέπει να είναι προετοιμασμένες για υποδοχή δικτύων οπτικών ινών. Δηλαδή, από το 2021 και μετά, κάθε νέο κτίριο οφείλει να είναι εξοπλισμένο με υποδομή πρόσβασης υψηλής ταχύτητας.  Συχνές παγίδες και μύθοι  Μύθος #1: «Πρέπει να συμφωνήσει η γενική συνέλευση»  Όπως προαναφέραμε, αυτό δεν ισχύει. Ένας ένοικος ή ιδιοκτήτης μπορεί να προχωρήσει χωρίς ψήφισμα συνέλευσης.  Μύθος #2: «Θα ανοίξουν τρύπες παντού»  Οι περισσότεροι πάροχοι εφαρμόζουν διακριτικές λύσεις (όπως μικρού διαμετρήματος σωληνώσεις ή εγκατάσταση μέσω των υφιστάμενων καλωδιώσεων) που δεν αλλοιώνουν την αισθητική των κοινόχρηστων χώρων.  Μύθος #3: «Θα πληρώσουμε όλοι»  Το κόστος καλύπτεται από τον πάροχο και τον τελικό χρήστη, όχι από την πολυκατοικία ως σύνολο.  Τι πρέπει να προσέξει όποιος ενδιαφέρεται;  Ενημέρωση του διαχειριστή: Αν και δεν απαιτείται έγκριση, είναι καλό να υπάρχει ενημέρωση για τον προγραμματισμό των εργασιών. Επιλογή αξιόπιστου τεχνικού/παρόχου: Ανεξάρτητα από τον πάροχο, καλό είναι να διασφαλίζεται η ποιοτική εγκατάσταση, με σεβασμό στον χώρο. Καταγραφή της εγκατάστασης: Συνιστάται η τήρηση σχεδίου ή καταγραφής της διαδρομής των καλωδίων για μελλοντική αναφορά ή επισκευές. Έλεγχος του συμβολαίου: Διαβάστε προσεκτικά τις προϋποθέσεις του συμβολαίου πριν δεσμευτείτε σε μακροχρόνια συμφωνία.  Η εγκατάσταση οπτικών ινών σε πολυκατοικίες δεν είναι ούτε περίπλοκη, ούτε ακριβή για τους ενδιαφερόμενους. Αν είσαι διαχειριστής, είναι σημαντικό να γνωρίζεις τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις σου για να μην εμποδίζετε άδικα την αναβάθμιση των ενοίκων. Αν είσαι ιδιοκτήτης ή ενοικιαστής, ενημερώσου κατάλληλα και απόκτησε το δικαίωμά σου για γρήγορο ίντερνετ.   Συνέχισε να μαθαίνεις τα πάντα σχετικά με θέματα πολυκατοικίας, στο Polikatikia.gr.

prefooterfull

Απλοποίησε τη διαχείριση της πολυκατοικίας ή του ακινήτου σου!