purple banner background 1 purple banner background 2

Ζεις Πάτρα ή Θεσσαλονίκη; Το Polikatikia.gr συνδυάζει εμπειρία, τεχνολογία και διαφάνεια για αξιόπιστη και οικονομική διαχείριση πολυκατοικιών. Γνώρισε το δίκτυό μας και δες τη διαφορά!

Ανακάλυψε το Polikatikia.gr!

Ανακάλυψε το Polikatikia.gr!

Τον πιο εύκολο και ολοκληρωμένο τρόπο να διαχειριστείτε τα ακίνητά σας και τα κοινόχρηστα έξοδα. Όλα σε ένα σημείο

ΞΕΚΙΝΗΣΕ ΤΩΡΑ

purple banner background 1 purple banner background 2

Ζεις Πάτρα ή Θεσσαλονίκη; Το Polikatikia.gr συνδυάζει εμπειρία, τεχνολογία και διαφάνεια για αξιόπιστη και οικονομική διαχείριση πολυκατοικιών. Γνώρισε το δίκτυό μας και δες τη διαφορά!

guide3

Όλες οι λύσεις για τη διαχείριση ακινήτων και πολυκατοικιών σε μία ολοκληρωμένη πλατφόρμα.

perks_layer1

Προσαρμοσμένες λύσεις για κάθε χρήστη: διαχειριστές, ιδιοκτήτες και ενοικιαστές

guide5

Απομακρυσμένη διαχείριση χωρίς γραφειοκρατία – 100% ψηφιακές διαδικασίες

Τι προσφέρει το Polikatikia.gr

NEO

Διαχείριση ακινήτου

Είτε διαχειρίζεστε 1 ακίνητο είτε 1000, το Polikatikia.gr κάνει τη διαδικασία απλή, αποδοτική και οργανωμένη! Διαχειριστείτε τα μισθωτήρια, παρακολουθήστε έξοδα & εργασίες, λάβετε έξυπνες ειδοποιήσεις και επικοινωνήστε απρόσκοπτα με τους ενοίκους σας. Αναβαθμίστε τη διαχείριση των ακινήτων σας σήμερα!

perks_layer1

Κοινόχρηστα

Η απόλυτη λύση για τη διαχείριση της πολυκατοικίας σας! Απλοποιήστε τη διαχείριση και παρακολουθήστε τα οικονομικά με απόλυτη διαφάνεια! Αυτοματοποιόντας διαδικασίες, οργανώνετε εργασίες συντήρησης, διαχειρίζεστε προμηθευτές και λαμβάνετε έγκαιρες ειδοποιήσεις. Όλα σε μία εύχρηστη πλατφόρμα, εξασφαλίζοντας πλήρη έλεγχο και ενημέρωση τόσο για εσάς όσο και για τους κατοίκους σας. Αναβαθμίστε τη διαχείριση της πολυκατοικίας σας σήμερα!

Δείτε περισσότερα

Ακίνητα χωρίς όρια, διαχείριση χωρίς κόπο

Αυτοματισμοί, ειδοποιήσεις, καθοδήγηση και διαφάνεια

ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΑ
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΚΙΝΗΤΩΝ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ
ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΕΙΔΟΠΟΙΗΣΕΙΣ
ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ
ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΑ

Ξεχάστε τη χρονοβόρα έκδοση κοινοχρήστων και απλοποιήστε τη διαδικασία με το Polikatikia.gr H έκδοση κοινοχρήστων γίνεται εύκολα, γρήγορα και με απόλυτη ακρίβεια. Ξεχάστε το χαρτί, μειώστε το περιβαλλοντικό σας αποτύπωμα και εμπιστευθείτε το έξυπνο εργαλείο που σας προσφέρει ασφάλεια, διαφάνεια και ολοκληρωμένη διαχείριση της πολυκατοικίας σας!

ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΚΙΝΗΤΩΝ

Ανακαλύψτε ένα νέο τρόπο για τη διαχείριση των ακινήτων! Η διαχείριση ακινήτων είναι, πάνω απ’ όλα, η διαχείριση των ενοίκων, και η βάση μιας επιτυχημένης σχέσης ιδιοκτήτη-ενοικιαστή είναι η σωστή επικοινωνία. Το Polikatikia.gr δημιουργήθηκε εξαρχής με γνώμονα εσάς και τους ενοίκους σας, προσφέροντας μια ολοκληρωμένη και αποτελεσματική λύση διαχείρισης.

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ

Πλήρης έλεγχος και διαφάνεια στα έσοδα, έξοδα, οφειλές και εισπράξεις – όλα σε μία εύχρηστη πλατφόρμα

ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΕΙΔΟΠΟΙΗΣΕΙΣ

Μείνετε πάντα ενημερωμένοι για κάθε εξέλιξη στην πολυκατοικία ή το ακίνητό σας με το κέντρο ειδοποιήσεων του Polikatikia.gr! Λάβετε έξυπνες ειδοποιήσεις και έγκαιρες υπενθυμίσεις για λήξεις μισθωτηρίων, οφειλές, προγραμματισμένες εργασίες και πολλά ακόμα, εξασφαλίζοντας πλήρη έλεγχο και οργάνωση

ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ

Οργανώστε όλα τα αρχεία και τις πληροφορίες των ακινήτων σας σε ένα κεντρικό σημείο, χωρίς ακαταστασία και περιττά ντοσιέ! Ξεχάστε τα γεμάτα συρτάρια – τώρα έχετε άμεση και ασφαλή πρόσβαση σε ό,τι χρειάζεστε, οπουδήποτε και οποτεδήποτε!

Επιπρόσθετες υπηρεσίες

Με το Polikatikia.gr, έχεις τον απόλυτο σύμμαχο στη διαχείριση της πολυκατοικίας σου ή του ακινήτου σου, καλύπτοντας κάθε ανάγκη με αξιοπιστία και αποτελεσματικότητα. Εξασφάλισε οργάνωση, διαφάνεια και ηρεμία, με εγγυημένες λύσεις που εμπνέουν εμπιστοσύνη και ασφάλεια.

διαχείριση ακινήτου

Υπηρεσίες Ακινήτων

Είστε ιδιοκτήτης και θέλετε να αξιοποιήσετε το ακίνητό σας στο μέγιστο; Με την υπηρεσία Polikatikia Realties, έχετε δίπλα σας έναν αξιόπιστο συνεργάτη που θα σας καθοδηγήσει σε κάθε βήμα, από την αγορά και την πώληση μέχρι την αναβάθμιση και την ενοικίαση

διαχείριση πολυκατοικίας

Ασφάλεια αστικής ευθύνης

από

60

διαχείριση πολυκατοικίας

Αποχέτευση πολυκατοικίας

Βρείτε τον κατάλληλο επαγγελματία που προσφέρει εξειδικευμένες υπηρεσίες καθαρισμού αποχετεύσεων και αποφράξεων για την πολυκατοικία σας

διαχείριση πολυκατοικίας

Καυστήρες πολυκατοικίας

Ολοκληρωμένες υπηρεσίες συντήρησης καυστήρων για πολυκατοικίες, καλύπτοντας οποιαδήποτε ανάγκη σε θέρμανση!

Προηγμένες λύσεις για εταιρίες

Στο Polikatikia.gr, κατανοούμε τις ανάγκες κάθε εταιρίας διαχειρίσης, ανεξαρτήτως μεγέθους χαρτοφυλακίου. Μέσα από μια καινοτόμο και αποδοτική πλατφόρμα, προσφέρουμε πλήρη έλεγχο και διαφάνεια στη διαχείριση των πολυκατοικιών και των ακινήτων, εξόδων και εργασιών συντήρησης, ενώ οι αυτοματοποιημένες ειδοποιήσεις και τα εργαλεία επικοινωνίας εξασφαλίζουν άμεση και αποτελεσματική συνεργασία με κατοίκους και προμηθευτές. Με ευκολία, ταχύτητα και αξιοπιστία, το Polikatikia.gr μεταμορφώνει την εμπειρία διαχείρισης, δίνοντας στους πελάτες μας τη σιγουριά που χρειάζονται για μια ομαλή και αποδοτική λειτουργία.

asset_1_1

60.000+

Εκδόσεις κοινοχρήστων

2.000+

Ακίνητα

25.000+

Πολυκατοικίες

Πρόσφατα άρθρα

Δες όλα τα άρθρα
Δεκ 05, 2025 Διαχείριση
Συντήρηση πολυκατοικίας: Οι εργασίες που δεν πρέπει να αμελείς

Συντήρηση πολυκατοικίας: Οι εργασίες που δεν πρέπει να αμελείς

Στην καθημερινότητά μας όλοι τρέχουμε από υποχρέωση σε υποχρέωση και, χωρίς να το καταλάβουμε, συχνά αφήνουμε πίσω μικρές αλλά σημαντικές δουλειές. Το ίδιο συμβαίνει και με τη συντήρηση πολυκατοικίας: θυμόμαστε ότι κάτι χρειάζεται επιδιόρθωση μόνο όταν εν τέλει χαλάσει. Ωστόσο, η σωστή φροντίδα του κτιρίου δεν είναι απλώς θέμα εμφάνισης ή ευκολίας. Είναι θέμα ασφάλειας, εξοικονόμησης και καλής λειτουργίας για όλους όσοι ζουν μέσα στο κτίριο.  Η έγκαιρη αντιμετώπιση και ο σωστός προγραμματισμός μπορούν να γλιτώσουν μια πολυκατοικία από ακριβές βλάβες, ατυχήματα και περιττή ταλαιπωρία. Παρακάτω θα δούμε τις βασικές εργασίες πολυκατοικίας που πρέπει να γίνονται τακτικά, τους προληπτικούς ελέγχους που προστατεύουν το κτίριο και τον ρόλο του διαχειριστή στην εύρυθμη διαχείριση.  Τακτικές ετήσιες εργασίες   Η ετήσια συντήρηση είναι η «καρδιά» της σωστής λειτουργίας μιας πολυκατοικίας. Μερικές από τις πιο βασικές εργασίες που δεν πρέπει να παραλείπονται είναι οι εξής:  Έλεγχος ανελκυστήρα: Ο έλεγχος ανελκυστήρα είναι υποχρεωτικός και ζωτικός για την ασφάλεια των ενοίκων. Περιλαμβάνει την τακτική συντήρηση, την επιθεώρηση των μηχανικών μερών και την άμεση αντιμετώπιση τυχόν βλαβών.  Συντήρηση λέβητα & θέρμανσης: Η ετήσια συντήρηση λέβητα όχι μόνο εξασφαλίζει σταθερή και αποδοτική θέρμανση, αλλά μειώνει και την κατανάλωση καυσίμου. Παράλληλα, ο τεχνικός ελέγχει την καπνοδόχο, τους καυστήρες και τη ρύθμιση της εγκατάστασης.  Καθαρισμός κοινόχρηστων χώρων: Σκάλες, είσοδος, διάδρομοι, φρεάτια και αποθήκες πρέπει να καθαρίζονται σε τακτική βάση. Ο καθαρισμός προλαμβάνει υγρασίες, οσμές και γενικά βοηθάει στη διατήρηση ενός υγιεινού περιβάλλοντος για όλους.  Έλεγχος υδραυλικών εγκαταστάσεων: Ακόμη και μια μικρή διαρροή μπορεί να δημιουργήσει μεγάλες ζημιές. Ο ετήσιος έλεγχος των σωληνώσεων, των μπαλκονιών και των φρεατίων αποχέτευσης είναι απαραίτητος για να αποφευχθούν πλημμύρες ή υγρασίες στους τοίχους.  Προληπτικοί έλεγχοι για ασφάλεια και σωστή λειτουργία  Οι προληπτικοί έλεγχοι δεν είναι μόνο «καλό να γίνονται», αλλά συχνά είναι καθοριστικοί για να μη βρεθεί η πολυκατοικία μπροστά σε βαριές και δαπανηρές καταστάσεις.  Ηλεκτρολογικές εγκαταστάσεις: Οι ηλεκτρολογικοί πίνακες, τα φώτα των κοινόχρηστων, οι διακόπτες και τα καλώδια πρέπει να ελέγχονται για φθορές, χαλαρές συνδέσεις ή υπερφορτώσεις. Μικρά προβλήματα μπορεί να εξελιχθούν σε κινδύνους πυρκαγιάς.  Σωληνώσεις και υγρασίες: Εκτός από τις βασικές υδραυλικές εργασίες, πρέπει να γίνεται προληπτικός έλεγχος με θερμοκάμερα ή άλλες μεθόδους για να εντοπίζονται κρυφές διαρροές. Η υγρασία είναι ένας «σιωπηλός εχθρός» που χτυπά τοίχους, πατώματα και στατικά στοιχεία.  Πυρασφάλεια: Κρίσιμες εργασίες επίσης αποτελούν η τοποθέτηση και ο έλεγχος πυροσβεστήρων, ο καθαρισμός των σημείων διαφυγής και ο έλεγχος για καλή λειτουργία του φωτισμού ασφαλείας.   Ρόλος διαχειριστή και σωστός προγραμματισμός   Ο διαχειριστής είναι το άτομο που συντονίζει όλες τις εργασίες πολυκατοικίας. Από την επικοινωνία με τεχνικούς μέχρι τη διαχείριση του προϋπολογισμού, ο ρόλος του διαχειριστή είναι καθοριστικός. Για αποτελεσματική διαχείριση πολυκατοικίας, ο διαχειριστής πρέπει:  Να τηρεί αρχείο με όλες τις παρεμβάσεις και βλάβες. Να προγραμματίζει εγκαίρως τους ετήσιους ελέγχους. Να ενημερώνει τους ενοίκους για τις εργασίες και τα χρονοδιαγράμματα. Να επιλέγει πιστοποιημένους τεχνικούς για κάθε έργο. Να συγκεντρώνει προσφορές ώστε να διασφαλίζει οικονομικές αλλά αξιόπιστες λύσεις.  Ένας καλός προγραμματισμός διευκολύνει τη ζωή των ενοίκων, περιορίζει καθυστερήσεις και προστατεύει το κτίριο μακροπρόθεσμα.  Πώς η πρόληψη εξοικονομεί χρήματα μακροπρόθεσμα  Ίσως η μεγαλύτερη παγίδα στη συντήρηση πολυκατοικίας είναι η λογική «θα το φτιάξουμε όταν χαλάσει». Στην πράξη όμως, όσα προβλήματα καθυστερούν, συνήθως κοστίζουν πολλαπλάσια. Η προληπτική συντήρηση:  Προλαμβάνει σοβαρές βλάβες που απαιτούν υψηλό κόστος επισκευών. Παρατείνει τη διάρκεια ζωής των εγκαταστάσεων, από το λέβητα μέχρι τα ηλεκτρολογικά. Μειώνει τις καταναλώσεις ενέργειας μέσω καλύτερης απόδοσης. Αυξάνει τη συνολική αξία του ακινήτου.   Με λίγα λόγια, ένα μικρό κόστος σήμερα μπορεί να εξοικονομήσει πολύ μεγαλύτερα έξοδα στο μέλλον.  Checklist ετήσιων εργασιών  Για να μην ξεχνάς τα βασικά, εδώ μια γρήγορη λίστα με όσα πρέπει να γίνονται κάθε χρόνο:  ✔Ετήσιος έλεγχος ανελκυστήρα  ✔Συντήρηση λέβητα & καυστήρα  ✔Έλεγχος πυρασφάλειας και πυροσβεστήρων  ✔Καθαρισμός και έλεγχος φρεατίων & αποχέτευσης  ✔Έλεγχος ηλεκτρολογικού πίνακα και φωτισμού  ✔Έλεγχος στεγανότητας και πιθανών υγρασιών  ✔Τακτικός καθαρισμός κοινόχρηστων  ✔Ανασκόπηση προϋπολογισμού και ενημέρωση βιβλίου συντήρησης  Με τον σωστό προγραμματισμό και λίγη συνέπεια, η πολυκατοικία λειτουργεί ομαλά, οι ένοικοι νιώθουν ασφάλεια και το κτίριο παραμένει σε άριστη κατάσταση για χρόνια.   Στο Polikatikia.gr σου θυμίζουμε τις εργασίες εγκαίρως γιατί ξέρουμε ότι η καθημερινότητά σου είναι γεμάτη. Συντονίσου για όλα όσα χρειάζεσαι σχετικά με την πολυκατοικία και το σπίτι σου.  

Δεκ 04, 2025 Επιδόματα
Πρόγραμμα επιδότησης ανακαίνισης σπιτιού: Ποιοι δικαιούνται και πώς να κάνεις αίτηση

Πρόγραμμα επιδότησης ανακαίνισης σπιτιού: Ποιοι δικαιούνται και πώς να κάνεις αίτηση

Τα κρατικά προγράμματα επιδότησης ανακαίνισης, όπως το «Εξοικονομώ 2025» και άλλες δράσεις ενεργειακής αναβάθμισης, αποτελούν μια μοναδική ευκαιρία για ιδιοκτήτες και ενοίκους που θέλουν να βελτιώσουν το σπίτι τους με περιορισμένο κόστος. Οι επιδοτήσεις καλύπτουν μέρος των δαπανών για εργασίες που αυξάνουν την ενεργειακή απόδοση, μειώνουν τους λογαριασμούς ρεύματος και θέρμανσης και αναβαθμίζουν συνολικά την κατοικία. Ταυτόχρονα, η συμμετοχή σε ένα πρόγραμμα επιδότησης αυξάνει την αξία του ακινήτου και κάνει το σπίτι πιο άνετο, ασφαλές και λειτουργικό.  Τι καλύπτει ένα πρόγραμμα επιδότησης ανακαίνισης  Τα προγράμματα επιδότησης ανακαίνισης σπιτιού επικεντρώνονται κυρίως σε παρεμβάσεις που βελτιώνουν την ενεργειακή απόδοση και την ασφάλεια της κατοικίας. Καλύπτουν μεταξύ άλλων:  Αντικατάσταση κουφωμάτων για μείωση απωλειών θερμότητας Μόνωση τοίχων, δώματος ή πυλωτής για καλύτερη ενεργειακή συμπεριφορά Τοποθέτηση αντλιών θερμότητας ή αναβάθμιση συστημάτων θέρμανσης Τοποθέτηση φωτοβολταϊκών για παραγωγή ενέργειας και μείωση λογαριασμών Αναβάθμιση ηλεκτρολογικών εγκαταστάσεων Συστήματα σκίασης και έξυπνα ενεργειακά εργαλεία, όπως έξυπνοι θερμοστάτες  Οι παρεμβάσεις αυτές στοχεύουν στη μείωση κατανάλωσης ενέργειας, τη βελτίωση άνεσης και ασφάλειας και τη μακροχρόνια εξοικονόμηση χρημάτων.  Ποιοι δικαιούνται επιδότηση   Τα κριτήρια συμμετοχής διαφέρουν ανά πρόγραμμα, αλλά συνήθως περιλαμβάνουν:  Εισοδηματικά κριτήρια: Τα προγράμματα κατηγοριοποιούν τους δικαιούχους σε εισοδηματικές κλίμακες. Οι χαμηλότερες εισοδηματικές ομάδες δικαιούνται υψηλότερο ποσοστό επιδότησης, ενώ τα μεσαία και υψηλότερα εισοδήματα λαμβάνουν χαμηλότερα ποσοστά.  Περιουσιακά κριτήρια: Η κατοικία πρέπει να χρησιμοποιείται ως κύρια κατοικία. Ο ιδιοκτήτης πρέπει να έχει νόμιμη κυριότητα ή δικαίωμα χρήσης.  Πιστοποιήσεις: Η κατοικία πρέπει να διαθέτει πιστοποιητικό ενεργειακής κατάταξης (ΠΕΑ) πριν και μετά τις εργασίες.  Τύπος ακινήτου: Μονοκατοικίες, διαμερίσματα και πολυκατοικίες μπορούν να συμμετάσχουν, ανάλογα με τις προϋποθέσεις του προγράμματος. Σε ειδικές κατηγορίες, όπως μονογονεϊκές οικογένειες ή ΑμεΑ, μπορεί να υπάρχει προσαύξηση στο ποσοστό επιδότησης.  Διαδικασία αίτησης   Η αίτηση γίνεται αποκλειστικά ηλεκτρονικά και περιλαμβάνει τα εξής βήματα:  Εγγραφή στην επίσημη πλατφόρμα του προγράμματος. Συγκέντρωση και υποβολή δικαιολογητικών όπως εκκαθαριστικό, τίτλοι ιδιοκτησίας, ΠΕΑ, υπεύθυνες δηλώσεις. Σύνταξη τεχνικής πρότασης από μηχανικό με λεπτομέρειες για τις εργασίες. Αναμονή έγκρισης και κατάταξης βάσει μοριοδότησης. Υλοποίηση εργασιών με πιστοποιημένους επαγγελματίες. Τελικός έλεγχος και εκταμίευση της επιδότησης.  Η παρουσία μηχανικού είναι απαραίτητη για όλες τις παρεμβάσεις και εξασφαλίζει ότι οι εργασίες γίνονται σύμφωνα με τη νομοθεσία.  Ποσοστά επιδότησης και χρόνος ολοκλήρωσης  Ποσοστά: Τα ποσοστά επιδότησης κυμαίνονται από 40% έως 85%, ανάλογα με το εισόδημα, τον τύπο κατοικίας και το είδος της παρέμβασης. Σε πολυκατοικίες, η επιδότηση ανά διαμέρισμα μπορεί να είναι υψηλότερη για κοινές παρεμβάσεις.  Χρόνος ολοκλήρωσης: Ο χρόνος υλοποίησης συνήθως κυμαίνεται στους 12 με 18 μήνες από την έγκριση.  Πώς επηρεάζονται οι ιδιοκτήτες διαμερισμάτων σε πολυκατοικία  Οι πολυκατοικίες έχουν ειδικές απαιτήσεις και είναι σημαντικό να είναι όλοι οι κάτοικοι ενήμεροι. Συγκεκριμένα:   Η αίτηση μπορεί να γίνει ατομικά από κάθε διαμέρισμα ή συνολικά για όλο το κτίριο με συντονισμό διαχειριστή. Παρεμβάσεις σε κοινόχρηστα (π.χ. μόνωση όψης, κεντρικός λέβητας) απαιτούν συναίνεση γενικής συνέλευσης. Οι εξωτερικές εργασίες πρέπει να σέβονται τον κανονισμό και την όψη του κτιρίου. Ο συντονισμός διαχειριστή ή μηχανικού βοηθά στην ομαλή διαδικασία και αποφυγή καθυστερήσεων.  Συμβουλές για έγκαιρη προετοιμασία φακέλου και επιλογή σωστών επενδύσεων  Η σωστή προετοιμασία πριν από την υποβολή αίτησης σε πρόγραμμα επιδότησης ανακαίνισης είναι καθοριστική για την έγκριση και την ταχύτητα εκταμίευσης.   Αρχικά, συγκέντρωσε όλα τα απαραίτητα έγγραφα, όπως τίτλους ιδιοκτησίας, εκκαθαριστικά και πιστοποιητικά ενεργειακής απόδοσης (ΠΕΑ), για να αποφύγεις καθυστερήσεις.   Στη συνέχεια, πραγματοποίησε ενεργειακή επιθεώρηση και συνεργάσου με μηχανικό για να σχεδιάσετε τις πιο αποδοτικές παρεμβάσεις, εξασφαλίζοντας νομιμότητα και υψηλή επιδότηση.   Τέλος, προγραμμάτισε τη σειρά των εργασιών ώστε να μειωθεί κόστος και χρόνος, εξασφαλίζοντας μια ομαλή και αποτελεσματική ανακαίνιση.  Μην αφήνεις την ανακαίνιση στην τύχη: στο Polikatikia.gr θα βρεις όλα όσα χρειάζεσαι για να οργανώσεις σωστά την αίτηση σου και να αξιοποιήσεις πλήρως τις επιδοτήσεις για το σπίτι σου. Γιατί η ανακαίνιση μπορεί να γίνει μια ευχάριστη διαδικασία, χωρίς περιττά άγχη, αρκεί να γνωρίζεις τα απαραίτητα προτού προβείς σε εργασίες. 

Δεκ 03, 2025 Διαχείριση
Έξυπνες λύσεις διαχείρισης: Ψηφιακά εργαλεία για πιο εύκολη πολυκατοικία

Έξυπνες λύσεις διαχείρισης: Ψηφιακά εργαλεία για πιο εύκολη πολυκατοικία

Τα τελευταία χρόνια, βλέπουμε ότι ακόμη και οι πιο «παραδοσιακές» πολυκατοικίες αρχίζουν να αλλάζουν τρόπο λειτουργίας. Όπως όλοι έχουμε συνηθίσει να κάνουμε τις δουλειές μας online, από τραπεζικές πληρωμές μέχρι ραντεβού, έτσι και η διαχείριση πολυκατοικίας έχει μπει σε μια νέα εποχή. Οι ψηφιακές λύσεις δεν είναι πια πολυτέλεια, αλλά εργαλεία που κάνουν τη συνεργασία και την επικοινωνία μεταξύ ενοίκων απλή, ξεκάθαρη και πολύ πιο γρήγορη.  Λιγότερη ταλαιπωρία – Περισσότερη οργάνωση   Η καθημερινή διαχείριση μιας πολυκατοικίας περιλαμβάνει πολύ περισσότερα από την έκδοση κοινοχρήστων. Από την επικοινωνία με τους ενοίκους μέχρι την παρακολούθηση συντήρησης και την επίλυση βλαβών, υπάρχουν αρκετές διαδικασίες που μπορούν να γίνουν πιο εύκολα και αυτόματα.  Καλύτερη επικοινωνία μεταξύ ενοίκων και διαχειριστή: Με τις νέες εφαρμογές πολυκατοικίας, οι ανακοινώσεις, οι ενημερώσεις και οι υπενθυμίσεις δεν χρειάζεται πλέον να μπαίνουν σε χαρτί στην είσοδο. Όλα γίνονται ψηφιακά, άμεσα και με απόλυτη σαφήνεια.  Πιο εύκολη έκδοση και πληρωμή κοινοχρήστων: Οι πλατφόρμες επιτρέπουν την πληρωμή κοινοχρήστων online, χωρίς μετρητά, χωρίς συναντήσεις και χωρίς καθυστερήσεις. Ο διαχειριστής μπορεί να παρακολουθεί ποιος έχει εξοφλήσει και ποιος όχι, ενώ οι ένοικοι πληρώνουν με δύο κλικ.  Οργάνωση συντηρήσεων και αιτημάτων: Από την καταχώριση μιας βλάβης μέχρι τον προγραμματισμό ενός τεχνικού, τα ψηφιακά εργαλεία διαχείρισης βοηθούν ώστε τίποτα να μην ξεχνιέται και όλα να γίνονται στην ώρα τους.  Δημοφιλείς ψηφιακές λύσεις και εφαρμογές   Ακολουθούν μερικές από τις πιο χρήσιμες digital υπηρεσίες που μπορούν να υποστηρίξουν μια πολυκατοικία σήμερα.  1. Online πλατφόρμα διαχείρισης πολυκατοικίας   Μια ολοκληρωμένη πλατφόρμα στην οποία ο διαχειριστής μπορεί να:  εκδίδει και να αποστέλλει κοινόχρηστα, βλέπει πληρωμές σε πραγματικό χρόνο, οργανώνει συντηρήσεις, αποθηκεύει έγγραφα (π.χ. συμβάσεις τεχνικών), παρακολουθεί τη δαπάνη ενέργειας και τις μηνιαίες χρεώσεις.   2. Mobile εφαρμογή για ενοίκους  Η mobile λύση επιτρέπει στους κατοίκους να:  πληρώνουν κοινόχρηστα με κάρτα ή e-banking, λαμβάνουν ειδοποιήσεις κατευθείαν στο κινητό, δηλώνουν μια βλάβη εύκολα με φωτογραφία, συμμετέχουν σε ψηφιακές ψηφοφορίες για αποφάσεις πολυκατοικίας.  3. Αυτοματοποιημένα reminders & alerts  Από ειδοποιήσεις για συντήρηση λέβητα μέχρι ενημερώσεις για καθαρισμό, τα αυτόματα μηνύματα μειώνουν τις πιθανότητες να ξεχαστεί κάτι σημαντικό.  4. Ηλεκτρονικό αρχείο πολυκατοικίας  Όλες οι αποδείξεις, τα τιμολόγια, οι συντηρήσεις και τα πρακτικά συνελεύσεων συγκεντρώνονται σε ένα μέρος. Δεν χάνονται, δεν μπερδεύονται και μπορούν να ελεγχθούν ανά πάσα στιγμή.  Οφέλη για διαχειριστές και ενοίκους  Τα ψηφιακά εργαλεία είναι άκρως πρακτικά και αλλάζουν τον τρόπο λειτουργίας της πολυκατοικίας και για τις δύο πλευρές. Πώς;   Με διαφάνεια: Όλες οι κινήσεις γίνονται ηλεκτρονικά, με δυνατότητα ελέγχου ανά πάσα στιγμή. Οι ένοικοι βλέπουν που πηγαίνουν τα χρήματα, οι διαχειριστές έχουν καθαρή εικόνα των εξόδων.  Με ταχύτητα & αυτοματοποίηση: Εκεί που χρειαζόταν χειροκίνητη καταχώριση ή φυσική παρουσία, τώρα η διαδικασία ολοκληρώνεται μέσα από την πλατφόρμα. Λιγότερος χρόνος χαμένος, λιγότερα λάθη.  Με εξοικονόμηση χρόνου & κόστους: Με λιγότερη γραφειοκρατία και καλύτερη οργάνωση, μειώνεται η πιθανότητα καθυστερήσεων, υπενθυμίσεων και ασυνεννοησίας. Ακόμη και οι τεχνικές εργασίες γίνονται πιο οργανωμένα, αφού υπάρχει αρχείο και ιστορικό.  Πώς να επιλέξεις το κατάλληλο εργαλείο για την πολυκατοικία σου  Δεν έχουν όλες οι πολυκατοικίες τις ίδιες ανάγκες. Κάποιες χρειάζονται ένα απλό σύστημα έκδοσης κοινοχρήστων, ενώ άλλες θέλουν ολοκληρωμένη cloud λύση με αυτοματισμούς.  Πριν επιλέξεις:  Πόσο “mobile friendly” είναι οι ένοικοι. Δες τι χρειάζεται περισσότερο ο διαχειριστής. Έκδοση κοινοχρήστων; Οργάνωση συντήρησης; Κεντρική επικοινωνία; Βεβαιώσου ότι υπάρχει υποστήριξη. Ένα καλό εργαλείο πρέπει να έχει live help, οδηγίες και γρήγορη εξυπηρέτηση. Δώσε βάση στην ευκολία χρήσης. Αν δεν είναι εύκολο, δεν θα το χρησιμοποιήσει κανείς.  Το Polikatikia.gr διαθέτει ένα ολοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης πολυκατοικιών αποκλειστικά online. Αν θέλεις και εσύ να μπει η πολυκατοικία σου στην νέα «έξυπνη» εποχή, μάθε περισσότερα για το πώς μπορούμε να σε βοηθήσουμε.  

Δεκ 01, 2025 Ιδιοκτήτης
Άδεια για ανακαίνιση σπιτιού: Πότε χρειάζεται και τι ισχύει στην πολυκατοικία

Άδεια για ανακαίνιση σπιτιού: Πότε χρειάζεται και τι ισχύει στην πολυκατοικία

Όταν αποφασίζεις να ανακαινίσεις το διαμέρισμά σου, ειδικά μέσα σε πολυκατοικία, δεν αρκεί μόνο ο ενθουσιασμός: χρειάζεται και προσοχή στο θεσμικό πλαίσιο. Μπορεί να φαίνεται «μόνο μια αλλαγή τοίχου» ή «λίγο βάψιμο», αλλά ανακαίνιση χωρίς τη σωστή άδεια μπορεί να οδηγήσει σε νομικά προβλήματα, καταγγελίες από γείτονες ή και πρόστιμα από την πολεοδομία.  Πότε απαιτείται άδεια   Η βασική διάκριση στις εργασίες ανακαίνισης αφορά το αν απαιτείται κανονική οικοδομική άδεια ή άδεια μικρής κλίμακας, όπως προβλέπει η νομοθεσία.   Η άδεια μικρής κλίμακας χρειάζεται για παρεμβάσεις που θεωρούνται περιορισμένες, όπως αλλαγές στην εσωτερική διαρρύθμιση ενός διαμερίσματος, για παράδειγμα το γκρέμισμα ή η κατασκευή εσωτερικών τοίχων, αρκεί να μην επηρεάζεται η φέρουσα κατασκευή του κτιρίου. Επίσης απαιτείται όταν χρησιμοποιούνται σκαλωσιές, όπως σε εργασίες εξωτερικού χρωματισμού ή σε επενδύσεις όψεων, καθώς και για αντικατάσταση στοιχείων της όψης, υαλοπετασμάτων ή κιγκλιδωμάτων.  Αντίθετα, όταν η ανακαίνιση περιλαμβάνει μεγάλης κλίμακας παρεμβάσεις, όπως προσθήκη ορόφου, επέκταση κτηρίου ή οποιαδήποτε εργασία που επηρεάζει τη στατική επάρκεια, τότε απαιτείται πλήρης οικοδομική άδεια, καθώς θεωρείται ότι μεταβάλλει ουσιαστικά τα δομικά χαρακτηριστικά και την ασφάλεια του κτηρίου.  Ποιες εργασίες εξαιρούνται  Δεν χρειάζονται άδεια όλες οι παρεμβάσεις. Υπάρχουν εργασίες που θεωρούνται πολύ μικρές ή «συντήρηση» και υπάγονται σε εξαιρέσεις. Ποιες είναι αυτές;   Επισκευές ή βαψίματα εσωτερικών τοίχων που δεν επηρεάζουν τη φέρουσα κατασκευή. Αντικατάσταση κουφωμάτων ή παραθύρων στο ίδιο άνοιγμα χωρίς αλλαγή διαστάσεων και εφόσον δεν αλλοιώνεται η όψη του κτιρίου. Εργασίες υδραυλικών ή ηλεκτρολογικών επισκευών χωρίς μεταφορά γραμμής ή πίνακα και χωρίς αλλαγή δομής. Τοποθέτηση κλιματιστικού σε υπάρχουσα πρόσοψη.  Διαδικασία έκδοσης άδειας και δικαιολογητικά  Για να εκδοθεί άδεια μικρής κλίμακας, χρειάζεται συνεργασία με πολιτικό μηχανικό ή αρχιτέκτονα, ο οποίος θα συντάξει τα σχέδια και θα υποβάλει τα απαραίτητα έγγραφα στην πολεοδομία.  Τα βασικά βήματα είναι:  Σύνταξη κάτοψης και αρχιτεκτονικών σχεδίων με τις παλιές και νέες διαρρυθμίσεις. Τεχνική έκθεση από μηχανικό που να δηλώνει ότι δεν θίγεται η φέρουσα κατασκευή. Υποβολή των εγγράφων στην αρμόδια πολεοδομική υπηρεσία μέσω του ηλεκτρονικού συστήματος.  Στις περισσότερες περιπτώσεις, η άδεια μικρής κλίμακας εγκρίνεται και εκδίδεται ηλεκτρονικά μέσα σε λίγες ημέρες. Παλαιότερα υπήρχε και η «48ωρη γνωστοποίηση εργασιών», η οποία πλέον έχει αντικατασταθεί σχεδόν πλήρως από την άδεια μικρής κλίμακας.  Επιπλέον ζητήματα για πολυκατοικίες   Σε περίπτωση ανακαίνισης εντός πολυκατοικίας, υπάρχουν επιπλέον ζητήματα που πρέπει να λάβεις υπόψη. Ας δούμε ποια είναι αυτά.   Συναίνεση συνιδιοκτητών: Αν η εργασία επηρεάζει κοινόχρηστους ή εξωτερικούς χώρους, π.χ. πρόσοψη, μπαλκόνια, κιγκλιδώματα, μπορεί να απαιτείται συνέλευση ή έγκριση διαχειριστή, ανάλογα με τον κανονισμό της πολυκατοικίας.  Σκαλωσιές σε όψη πολυκατοικίας: Αν απαιτούνται σκαλωσιές, πρέπει να περιλαμβάνονται στην άδεια για λόγους ασφάλειας.  Κοινόχρηστοι χώροι: Αλλαγές σε μπαλκόνια ή εξωτερικά στοιχεία επηρεάζουν την κοινόχρηστη εικόνα του κτιρίου και χρειάζονται ειδική προσοχή πριν ξεκινήσουν.  Checklist: πριν ξεκινήσουν τα έργα  ✔Συμβουλέψου έναν μηχανικό για να αξιολογήσει αν χρειάζεται άδεια.  ✔Ζήτησε σχέδια «πριν – μετά» ώστε να ξέρεις ακριβώς τι θα αλλάξει.   ✔Έλεγξε αν η παρέμβαση επηρεάζει κοινόχρηστους χώρους ή όψεις.  ✔Βεβαιώσου ότι η άδεια καλύπτει χρήση ικριωμάτων ή άλλου εξοπλισμού.  ✔Κράτα αντίγραφα της άδειας και των εγγράφων που υποβλήθηκαν για μελλοντικό έλεγχο.  Με τον σωστό σχεδιασμό και τη σωστή άδεια, η ανακαίνιση του διαμερίσματός σου μπορεί να γίνει γρήγορα, νόμιμα και χωρίς δυσάρεστες εκπλήξεις.  Για περισσότερους οδηγούς, πρακτικές συμβουλές και ό,τι χρειάζεται να ξέρεις για τη ζωή στην πολυκατοικία, μπες στο Polikatikia.gr και βρες όλες τις απαντήσεις συγκεντρωμένες!

prefooterfull

Απλοποίησε τη διαχείριση της πολυκατοικίας ή του ακινήτου σου!